Üdvözlet

Üdvözlök mindenkit! Petró Emőke vagyok, 18-ik életévemet taposó gimnazista leányzó, akinek legkedvesebb elfoglaltsága a fotózás, ez ügyből született meg ez a kis blog. Jó szórakozást!

2015. november 30., hétfő

Iskolai feladat-Ellentétpárok

Szeptembertől fotográfus szakon kezdtem el a tanulmányaimat, ahol az első félévben főként elmélettel foglalkozunk, de kaptunk már fotós feladatot és a legújabbnak a mai nap kezdtük meg az értékelését. Megadott ellentétpárok közül kellett kiválasztani 5-öt és azokat kellett teljesíteni. Nagy örömömre a szaktanárnak elnyerte a tetszését, azt mondta hogy élvezettel nézte végig a fotókat és megdicsért. Iszonyatosan jól estek a szavai, feldobta a napomat. Úgy gondoltam, hogy Veletek is megosztanám ezt a válogatásomat, illetve további iskolai élményeimről, fotózásokról is blogolnék, ha már ebben a témában tengetem mindennapjaimat.

1) EGYENES-GÖRBE
 Az első kép a Keleti előtti parkolóban készült, egy fotózás után hazafelé még volt időm a vonatindulásig és gondoltam elsétálgatok a környékben. Nagyon megtetszett az a ritmusa, sora a bicikliknek és muszáj volt megörökítenem. Miután eldöntöttem, hogy ez lesz az egyenes fotóm, kellett mellé egy görbe is. Egyik délelőtt felkerekedtünk a Gellérthegyre (akkor jártam ott először, nagyon élveztem) és lentebb sétálva lettem figyelmes erre a kis padsorra, hogy milyen szép görbületben helyezkednek el. Rögtön tudtam, hogy ezt szeretném párnak, így el is készült az első ellentétpár.

2) HIDEG-MELEG
 Egy osztálytársam mindenképpen szeretett volna esti fényeket fotózni a Gellérthegynél és gondoltam elkísérem, legalább nem lesz egyedül és én is kattintok párat. A fotózásból ez a két kép lett számomra a legjobb és ahogy egymás mellett álltak, egy idő után beugrott, hogy ez jó lehetne hideg-meleg párnak, hiszen azok a színek, tónusok dominálnak benne.

3)  ÉLESSÉG-ÉLETLENSÉG
Ez a legelső délelőttön készült, amikor ki lett adva a feladat. A ködös időjárás remek fotótéma, korábbi bejegyzésemben láthattatok több ilyen jellegű képet. Megtetszett ez a pad a háttérben lévő híddal és falevelekkel és gondoltam hogy csinálhatnék egy kis mélységélesség játékot a teleobjektívemmel és hogy ez megfelelő lesz az élesség-életlenség párhoz.

4) LÁGY-KEMÉNY
 A lágy fotómat még az elején készítettem, akárcsak a ködös képeket, viszont a hozzá tartozót tegnap délután fotóztam gyorsan hozzá, ennyiben volt csúszásom, de örültem hogy sikerült így összerakni. A vízcseppes témát kiskorom óta előszeretettel fotózom, számomra nagyon különleges, főleg ha érdekes, sejtelmes színvilággal párosul.

5) KÖZELI-TÁVOLI
 Látva a ködös tájat illetve a villamos síneket, mindenképp szerettem volna a kettő témát ötvöző fotót, ezért megkértem unokatesómat, hogy álljon egy kép erejéig 'modellt'. Szerencsém volt, mert két ellentétes irányba tartó villamost is le tudtam kapni a háttérben. A jobb oldali kép spontán volt, hiszen csak hirtelen feltűnt az éppen erre tartó bicikliző, de nagyon tetszett, ahogy a hidak egymásba futnak illetve hogy a háttérben a híd további része sejtelmesen elveszik a távolban. A színeknek nem láttam jelentőségét megtartani, ezért áttettem fekete-fehérbe, szerintem így hangulatosabb.

1 megjegyzés: